Het bedrijf
Concepten
Duurzaam ondernemen
Producten
Media
telefoon
Title
Title
Title
Title
Nieuws
Nieuw ijsconcept Alie & Ko
Alie & Ko

Achterhoekse ondernemers starten ambachtelijke ijs-catering  

De Timp Evenementenservice uit Zieuwent en IJsboerderij De Steenoven uit Hummelo slaan vanaf dit voorjaar de handen ineen. Met Alie & Ko brengen zij een nieuw merk op de markt: eerlijk Achterhoeks ijs voor evenementen door heel Nederland. Het doel? Mensen een goed gevoel laten krijgen bij het eten van een ijsje dat zo dicht mogelijk bij de natuur is gebleven. 

 Luuk Domhof van De Timp en Ronald Pelgrom van De Steenoven ontmoeten elkaar in de zomer van 2016 op een food evenement in Italië. Hier zien ze hoe trots de Italianen op hun ambachtelijke producten zijn en hoe er optimaal gebruik wordt gemaakt van samenwerkingen in de regio. Domhof en Pelgrom zien dit als ultieme kans om de Italiaanse coöperatieve gedachte in de Achterhoek voort te zetten. Luuk Domhof: “Veel bedrijven doen op hun eigen, individuele manier hun ding. Eigenlijk is dat best raar. Door samen te werken kun je elkaar alleen maar versterken, heb je een groter netwerk en dus meer draagvlak voor je product”. 

Eerlijk Achterhoeks ijs  

Alie & Ko staat niet alleen voor een unieke Achterhoekse samenwerking, maar vooral ook voor een ijsje dat zo dicht mogelijk bij de natuur blijft. Dat zie je terug in de werkwijze: “Ronald maakt op een zo natuurlijk mogelijke wijze ijs van de melk van Achterhoekse koeien, die zoveel mogelijk in de wei lopen. Ook bij De Timp proberen we op facilitair gebied zo goed mogelijk om te gaan met onze aarde, zo rijden al onze auto’s op biodiesel en wekken we onze eigen energie op door zonnepanelen”, aldus Domhof. 

Vanaf 1 mei is het ijs van Alie & Ko te verkrijgen op diverse evenementen door heel Nederland. Daarnaast verzorgt Alie & Ko ook ijsbuffetten voor kleinere evenementen en feesten, dit is indien gewenst te combineren met een snackbuffet van De Timp. Kijk voor meer informatie en de mogelijkheden op www.alieenko.nl.

2017, een jaar met nieuwe samenwerkingen en uitdagingen
2017, een jaar met nieuwe samenwerkingen en uitdagingen

Zoals we op ons nieuwjaarskaartje al aankondigden gaan we in 2017 nieuwe samenwerkingen en nieuwe uitdagingen aan. We gaan samen met 't Kempke ijs en IJsboerderij 'De Steenoven een nieuw ijsconcept ontwikkelen. Voor het laatste nieuws volg ons op facebook.


http://www.gelderlander.nl/oost-gelre/groene-patatbakker-uit-zieuwent-straks-ook-ijsboer~a6a4b9a1/

De Meest Markante Horeca-ondernemer van Gelderland!
Meest Markant Horeca-Ondernemer Gelderland

Afgelopen woensdag 6 juli is Luuk uitgeroepen tot Meest Markante Horeca Ondernemer van Gelderland, onderstaand het persbericht zoals uitgegeven door de Koninklijke Horeca Nederland; 


Het regiobestuur van KHN Gelderland heeft Luuk Domhof van De Timp uit Zieuwent uitgeroepen tot Meest Markante Horecaondernemer Gelderland 2016/2017. Hij dingt in januari 2017 mee naar de landelijke titel Meest Markante Horecaondernemer van Nederland 2016/2017, die tijdens Horecava bekend wordt gemaakt. Met deze sectorbrede prijs worden inspirerende horecaondernemers onderscheiden en stimuleert KHN innovatie.  

Luuk Domhof Meest Markant 
Volgens het juryrapport blinkt De Timp uit in alle facetten van een hedendaagse bedrijfsvoering. Jurylid Robbert de Veen en tevens voorzitter van de regio: "Luuk zelf is bescheiden, maar hij heeft het met zijn bedrijf De Timp op een indrukwekkende manier tot Meest Markant Gelderland gebracht. Door samenwerking met diverse partners in het veld. Het betrekken van zijn personeel in het commercieel succes. Zijn manier van veilig werken. Tevens continue rekening houden met duurzaamheid. Hij werkt met een eigen geteeld lokaal en dus een puur Achterhoeks streekproduct. Ook heeft hij een eigen snacklijn opgezet. Dit alles maakt Luuk tot terechte winnaar in Gelderland en heeft hij ook grote kans om landelijk te gaan scoren!"  

Plaatje compleet 
Sander Wind, tevens jurylid en horecaondernemer is erg onder de indruk van de kwaliteit van de vier genomineerden: "Ze zijn alle vier sowieso zeer markant met diverse sterke punten maar bij Luuk is het plaatje compleet." Pascal van der Beek, Meest Markant Gelderland 2014/2015 en tevens jurylid: "Ik ben erg blij met mijn opvolger, met zijn bedrijf is hij inspirerend en innovatief, ik zal hem met raad en daad bijstaan in de aanloop naar de landelijke verkiezing. Er komt heel wat op je af maar overall is het goed voor je verdere persoonlijke- en bedrijfsontwikkeling." 

KHN Gelderland feliciteert Luuk Domhof van harte met deze prijs en wenst Luuk veel succes bij de landelijke verkiezing in januari 2017. 

Toelichting Meest Markante Horecaondernemer 
KHN organiseert elke twee jaar de verkiezing van de Meest Markante Horecaondernemer. Deze prijs kennen wij toe aan innovatieve horecaondernemers die andere ondernemers inspireren. Ondernemers die weten wat er speelt, inspelen op nieuwe consumentenontwikkelingen en succesvol zijn. Op deze manier stimuleert KHN innovatie onder horecaondernemers. De Meest Markant-verkiezing begint bij regionale verkiezingen in veertien regio’s. Uit de veertien winnaars wordt begin januari 2017, tijdens Horecava, de Meest Markante Horecaondernemer van Nederland gekozen. Voor meer informatie zie www.meestmarkant.nl.

Samen GROEN- krachten bundelen
samen Groen- krachten bundelen

Achterhoekse bedrijven bundelen krachten tijdens SamenGROEN Duurzaam leven; niet alleen belangrijk, maar ook leuk, mooi en makkelijk. 


 ‘Geen suffe informatiemarkt, maar een dag waarop we jong en oud laten ervaren wat duurzaamheid is’, zegt mede-organisator Anja Onstenk, als ze enthousiast vertelt over SamenGROEN, dat op 10 april wordt georganiseerd bij De Timp Evenementenservice te Zieuwent. SamenGROEN is een initiatief van De Timp, ETF (Elektro Techniek Fukkink) uit Lichtenvoorde en Marketz Installatiebedrijf uit Steenderen, ondersteund door de Gemeente Oost Gelre en VerduurSaam Energieloket. 

Beide installatiebedrijven werken al jaren samen, organiseerden in het verleden samen in Steenderen een ‘Solar Day’ en hebben bij De Timp door de jaren heen vele duurzame verbeteringen en ontwikkelingen doorgevoerd in het bedrijf, met als absoluut stokpaardje de in 2015 gerealiseerde Groentainer, een geheel zelfvoorzienende verkoopunit. Deze zal op SamenGROEN natuurlijk aanwezig zijn, waarbij men zelfs kan helpen in het proces om een eigen frietje te maken. 

Voor veel mensen, zowel particulieren als ondernemers, is ‘duurzaamheid’ nog steeds een woord dat veel vraagtekens oproept. ‘Tijdens SamenGROEN zullen wij de bezoekers laten zien én ervaren dat duurzaamheid vooral ook leuk, mooi en makkelijk kan zijn’, vertelt Danyel Fukkink van ETF, als hij aanschuift aan tafel. Op SamenGROEN wordt er aandacht geschonken aan diverse thema’s, te weten Wonen & Bouwen, Duurzaamheid & Voeding, Duurzaam Ondernemen en Lifestyle. Ook voor kinderen is er veel te doen en te beleven. De jeugd zal op speelse wijze in aanraking worden gebracht met het begrip duurzaamheid. 

‘We hopen tijdens SamenGROEN onze bezoekers enthousiast te maken, te motiveren en bewust te maken van de mogelijkheden ’, vertelt Carla Ketz van Marketz. ‘Mensen zullen zien dat het geen grote investeringen vergt om thuis duurzame veranderingen door te voeren.’ 

SamenGROEN wordt op zondag 10 april georganiseerd van 10:00 tot 17:00 uur bij De Timp Evenementenservice aan de Ruurloseweg 4b te Zieuwent en is gratis toegankelijk. Voor elke bezoeker staat er een kop koffie of thee en voor de kinderen is ranja. Ook krijgt iedereen een duurzaam gebakken frietje aangeboden.

Gezond én veilig snacken!
Voedselallergie en Voedselintolerantie

Wie last heeft van een voedselallergie of voedselintolerantie, moest tot voor kort veel laten staan. Met een gluten- of lactose-intolerantie moet je immers goed uitkijken wat je wel en niet kunt eten. Vooral snacks moeten het daardoor ontgelden. Voor ons goede reden om een leverancier te zoeken die wel producten heeft die wij deze mensen kunnen bieden. 


De leverancier aan het woord
‘Het idee achter verantwoorde snacks ontstond 3 jaar geleden’, vertelt Groenen oprichter van VA Foods. ‘Mijn moeder heeft lactose-intolerantie en dat bracht de nodige beperkingen met zich mee: in winkels, cafetaria’s en restaurants wordt vaak geen rekening gehouden met voedselallergieën. En veel producten in supermarkten vallen ook af omdat ze verkeerde ingrediënten bevatten. Ik besloot daarom zelf aan de slag te gaan. Zo wil ik het mogelijk maken dat ook personen met een voedselovergevoeligheid zonder moeite lekker kunnen eten.’ 

Gezond en veilig 
De producten van VA Foods zijn in meerdere opzichten gezond en verantwoord, legt Groenen enthousiast uit. ‘We leveren kroketten, bitterballen, bladerdeeg, broodjes, frikandellen en bamischijven. Dat zijn producten die op het eerste gezicht niet gezond lijken. Mensen met een voedselallergie moeten ze daarom laten staan. Onze producten voldoen echter aan de VITAL 2-norm. Ze zijn dus gezond én veilig. Waaruit dat blijkt? Onze producten bevatten geen gluten, lactose, noten, koriander, peulvruchten, smaakversterkers, kleur stoffen, toegevoegde suikers of andere allergenen.’ Lachend: ‘Ik moet regelmatig uitleggen dat snacks ook zonder al die ongezonde ingrediënten nog lekker zijn.’ 

Volle smaak 
Dat laatste wordt bevestigd door Luuk Domhof eigenaar van De Timp in Zieuwent hij verkoopt sinds kort de producten van VA Foods. Domhof: ‘Geregeld krijgen wij klanten met een voedselallergie en ik weet hoe moeilijk het is om dan verantwoorde snacks te vinden. Met de producten van VA Foods hebben we een goede oplossing. Op verzoek van de klant zorgen wij er voor dat wij deze producten bij ons hebben.
Ook Helmut Ter Avest eigenaar van Gezondheidswinkel Ter Avest in Winterswijk werkt met de producten van VA Foods. Haar motivatie: ‘De snacks zijn vol van smaak én gezonder dan andere snacks. Steeds meer mensen willen gezonder eten, zonder E-nummers, kleurstoffen en conserveringsmiddelen. De snacks van VA Foods verschillen niet van traditionele producten. Ze zijn dus niet alleen een oplossing voor mensen met een voedselallergie, maar voor iedereen die gezond wil eten!’

Verse friet tijdens de kerst?!
verse friet tijdens de kerst?!

In 2014 zijn onze eerste eigen aardappels gepoot, sindsdien hebben we niet stil gezeten wat betreft eigen aardappelen en verse friet. 

In 2013 hebben we diverse doelstellingen op gebied van duurzaam en verantwoord ondernemen opgesteld. Een van deze doelstellingen was om onze producten zo dicht mogelijk uit de buurt te halen. Het inkopen van producten uit de directe omgeving van ons bedrijf is goed voor de maatschappelijke betrokkenheid, daarnaast weten we op deze manier precies wat er met deze producten is gebeurd. Hierdoor ontstond het idee om onze eigen aardappelen te gaan verbouwen. Aardappelen waar wij vervolgens onze friet van konden laten maken. 

Een jaar later deed de "Timpjappel" zijn intrede. Het pootgoed van deze aardappel komt uit Zwolle (achter Grolle) en gaat in de omgeving van Zieuwent de grond in. Een product dat geheel uit eigen omgeving komt, dat geeft ons een goed gevoel. 

Dat goede gevoel werd afgelopen seizoen nog eens extra versterkt tijdens Manana Manana. Hier kon de bezoeker zelf zijn aardappel schillen en snijden, een mooie beleving van het product. Wij bakten er vervolgens heerlijk verse friet van, een groot succes! Onderstaand een de manier voor iedereen om met een goed gevoel te genieten van heerlijk vers gesneden friet. 


Om de lekkerste verse friet te maken volg je de volgende stappen:

1. Snij de aardappel in redelijk grote frieten, niet te smal. Leg ze in een bak met lauw water om ze een keer af te spoelen. Doe dit maar kort, anders gaat de smaak verloren. Mocht je niet meteen gaan bakken, dan kun je de frieten het best in het water laten staan, om verkleuring tegen te gaan. 

2. Zet je frituur op 140 graden en bak de frieten gedurende 5 minuten. Schud tussendoor een keer aan het mandje zodat de frieten niet aan elkaar blijven plakken. 

3. Laat vervolgens de voorgebakken friet goed afkoelen en uitdruipen.

Wanneer deze voldoende zijn afgekoeld kan de friet afgebakken worden.  Zet de frituur op 180-190  graden om je friet lekker krokant en bruin te bakken.

4. Bak de friet 4 a 5 minuten in de olie en laat ze daarna nog even uitlekken. 

5. Strooi wat (grof) zout over je friet en schud het geheel om het te verdelen

6. Eet smakelijk!  




Foto: Smulweb Blog - smulweb.nl 




Duurzame Informatiemarkt
Duurzame markt

Zaterdag 7 november vindt de Achterhoekse Duurzame Huizenroute plaats van 11.00-15.00 uur. En bij MFA de Bult in Vragender organiseert ‘Vragender Duurzaam’ een interessante en leuke informatiemarkt. 


Op de Duurzaamheidsmarkt presenteren zich zo’n 20 bedrijven en instanties op het gebied van duurzaamheid. Bijvoorbeeld aanbieders van zonnepanelen, warmtepompen, biogas, zon voor asbest en led-verlichting. Daarnaast zijn de AGEM, Achterhoek Duurzaam Verbouwen en de gemeente Oost Gelre aanwezig. 

Ook wij dragen deze dag ons steentje bij met een goed voorbeeld van duurzaam ondernemen. Wij willen de bezoekers graag kennis laten maken met Groentainer, een unieke verkoopunit in Nederland die geheel draait op zonnepanelen, biodiesel (gemaakt van frituurvet) en tweedehands accu's. 

De entree voor deze informatiemarkt is gratis en u kunt ook nog eens genieten van een heerlijk duurzaam frietje. 


Tot zaterdag!

‘Kennis, Innovatie, Cultuur en Plezier’
innovatie

Op 9 oktober wordt er voor de tweede keer het Achterhoeks Ondernemers Festival georganiseerd, een initiatief van Platform LACH. Centraal in het programma staat: “Laat je Zien”, waarbij het Achterhoekse bedrijfsleven, van Multinational tot MKB, laat zien waar de regio goed in is. Er zijn van 10.30 tot 19.00 uur diverse activiteiten, waaronder powerpointloze inspirerende kennissessies, een Innovatie Podium, een marktplein met mooie Achterhoekse produkten en veel meer moois. De Achterhoekse Ondernemers Band sluit het Festival af met een spetterend optreden. 


 ‘Interactie’ is hier het toverwoord, voor stilzitten is geen ruimte, gewoon d'ran! 

 Alles over het programma: www.ondernemersfestival.nl

Verse friet op Mañana Mañana
Friet Fabriek

Komend weekend introduceren wij onze eigen verse friet op Mañana Mañana, gemaakt van aardappelen die in Harreveld zijn verbouwd door Hulshoff Landbouw uit Groenlo . 


Vrijdag 28 augustus opent in Hummelo, op landgoed Enghuizen, voor de derde maal ‘het meest relaxte festival van Nederland’ Mañana Mañana haar poorten. Dit festival wordt georganiseerd door De Feestfabriek AKG, bekend van de Zwarte Cross. Anders dan op de Zwarte Cross, dat bol staat van actie en spektakel, is Mañana Mañana een festival gericht op genieten in ontspannen tempo. Op Mañana Mañana kan de bezoeker onder andere zijn eigen vis vangen en koffie malen. Voor ons is dit dé gelegenheid om onze eigen verse friet te introduceren. 

De bezoekers van het driedaagse festival kunnen zelf aardappelen schillen en tot friet snijden, waarna deze verse friet door ons bereid wordt. Waar men als klant bij De Timp normaliter binnen een mum van tijd kan genieten van een bakje patat of een verse snack, wordt de bezoeker nu dus uitgedaagd om zelf deel te nemen aan het proces en zijn/haar eigen piepers te jassen. 

De verse friet zal voorgebakken worden in de Friet Fabriek en vervolgens bereid worden vanuit Groentainer. Deze geheel zelfvoorzienende verkoopunit is voor deze gelegenheid omgedoopt tot ‘Frituur d’Natuur’, verwijzend naar de zonne-energie die gebruikt wordt om de hergebruikte accu’s in Groentainer op te laden. Tijdens het festival zullen medewerkers van De Timp de bezoekers begeleiden en informeren over het gehele proces.

Bioburger valt goed in de smaak!
Arink Lievelde

Afgelopen weekend hebben wij tijdens Beat The Bridge met succes ons nieuwe 'Lekker Lokaal' concept gepresenteerd. Het heerlijke vers gebakken broodje met een biologische burger, viel goed in de smaak bij de bezoekers. Onze medewerkers kregen veel complimenten over de smaak en presentatie van het broodje. Ze zien dat er aandacht aan deze burger is besteed en dat proeven ze ook! 


Lekker Lokaal, van de boer uit de buurt 
Waarom zou je je eten van ver halen als er dichtbij zoveel mooie en lekkere producten te vinden zijn? Waarom niet kiezen voor een biologisch stukje vlees als dit een beter gevoel geeft? Vragen die men zich steeds vaker stelt. Vragen die ook wij ons hebben gesteld. De evenementen markt veranderd. Een lekker patatje met een snack of een belegd broodje is niet meer voldoende. De bezoeker wil diversiteit. Ze willen een ruime keuze waaronder ook verantwoorde producten. Bij verantwoorde producten denk je al snel aan regionaal en biologisch. Wij hebben voor onze nieuwe burger bekeken of we voor regionaal, biologisch of een combinatie er van kiezen. 

Gewoon dichtbij 
Producten uit de regio inkopen is goed voor de maatschappelijke betrokkenheid met onze omgeving. Tevens proberen we hiermee de voedselkilometers tot een minimum te beperken. Door gebruik te maken van regionale diensten en producten, proberen we zoveel mogelijk de samenleving in onze omgeving ondersteunen. 

Biologisch of regionaal? 
De burger die wij voor ons ‘Lekker Lokaal’ concept gekozen hebben komt van Ekoboerderij Arink uit Lievelde. De familie Arink heeft maar één denkwijze in de manier waarop zij de boerderij drijven; Daar waar mogelijk, proberen zij zoveel mogelijk een natuurlijk systeem te volgen. Een denkwijze die wij graag toejuichen. Arink werkt geheel Antibiotica-vrij, waardoor zij kunnen garanderen dat het vlees vrij is van residuen. De oppervlakte van het land en de veestapel zijn in goede balans. Dat wil zeggen dat zij genoeg mest hebben voor het land, en van dit land genoeg voer kunnen halen voor het vee. Dit alles resulteert in heerlijk ecologisch vlees dat verwerkt wordt tot onze burgers. 

Bakker Jos 
Wij werken graag met vaste leveranciers, zo ook met onze huisbakker Jos Knippenborg. Jos heeft dan wel geen BIO-certificaat maar bakt de burgerbroodjes wel met biologische ingredienten. Super mooi, want deze ingrediënten zijn afkomstig van de molen in Vragender. Officieel dus niet biologisch, maar wel lekker lokaal! 

Slager Herman
Het vlees van Arink wordt bij Slagerij Beerten in Zieuwent, onze huis slager, verwerkt tot burgers. Slager Herman kiest altijd nauwkeurig zijn runderen uit voor de slacht. Hij kiest voor dieren uit de buurt, afkomstig van boeren die hij kent. Op deze manier weet hij dat het dier geen dagenlange veetransporten heeft moeten doorstaan. Slagerij Beerten heeft voor zijn slachterij een Skal-keurmerk. Hierdoor is de burger dus niet alleen lekker lokaal, maar ook officieel biologisch!

Groentainer werkt perfect!
Groentainer @BeatTheBridge

30 april 2015 

Na weken hard werken was het afgelopen weekend dan eindelijk zover, Groentainer mocht meedraaien op locatie. De primeur was aan Beat The Bridge in Arnhem, een grootschalig evenement op Koningsnacht en dag, met naar schatting 10.000 bezoekers. 

Vanaf 18 uur gingen de deuren open en stroomde het publiek naar binnen. Al snel stonden de eerste bezoekers voor een heerlijk broodje bij Groentrainer. Het nieuwe 'Lekker Lokaal' assortiment, speciaal voor Groentainer, bestond uit diverse belegde broodjes, met brood van Bakker Jos uit Zieuwent, en een biologisch broodje bioburger van Ekoboerderij Arink uit Lievelde. Een assortiment die goed in de smaak viel van de bezoeker. 

De techniek van Groentainer werkte optimaal. De zonnepanelen leverde voldoende energie om te kunnen draaien en de accu's voldoende te laden. Dit bleek wel rond middernacht toen de stroom enkele minuten uitviel op het terrein. Groentainer bleef als enige verkoopunit gewoon draaien. Prachtig om te zien! Al met al een goede eerste start dus voor Groentainer afgelopen weekend. Mocht je Groentainer willen bekijken? Komend weekend staan we tijdens de wegrace van Hamove in Hengelo en 5 mei op Bevrijdingsfestival in Wageningen.

Frituurolie wordt biodiesel
Luuk Domhof en Roy Gastenveld bij de installatie

bron: AchterhoekNieuwsOostGelre.nl | EVEzien Evelien Zuurbier

ZIEUWENT
Het Zieuwentse bedrijf De Timp Evenementenservice valt op. Als het niet de herkenbare rood-witte snackwagens op tal van evenementen in de Achterhoek zijn, dan is het de laatste tijd wel in de media. De verhalen van snackboer Luuk Domhof gaan over verregaande duurzame maatregelen die hij tot in de haarvaten van zijn bedrijf De Timp doorvoert. Ze gaan over de merkgeregistreerde Timpjappels, duurzame patataardappels van Achterhoekse bodem; de duurzame bamischijf, de CO2 neutrale en 100 procent afbreekbare koffiebekers, of de tot geheel voorzienende snackwagen opgepimpte zeecontainer. Heet nieuws is de installatie die in een destillatieproces van gebruikte frituurolie biodiesel maakt. Het wagenpark en de snackwagens van het bedrijf lopen op dit goud. 

BIODIESEL Ook gemeente Oost Gelre kijkt belangstellend mee. Het college van B en W heeft in principe aangegeven planologisch mee te willen werken aan een uitbreiding waarbinnen het voor ondernemer Luuk Domhof mogelijk wordt, een installatie voor de productie van biodiesel uit frituurolie te plaatsen en de biobrandstof op te slaan. De installatie staat nog bij WilBa Techniek in Beltrum waar engineer Roy Garstenveld de laatste testen uitvoert. Het rendement is in de laatste paar weken opgekrikt naar boven de 90 procent biodiesel uit frituurolie. 

De Timp frituurt in zonnebloemolie, de meest duurzame frituurolie. En de lekkerste! "Want dat hebben de klanten van De Timp zo beoordeeld", vertelt Luuk Domhof. "Het restproduct dat De Timp overhoudt is glycerol, en ook daarvoor zijn nu afnemers gevonden. Het restant blijkt een gevraagd koolhydraat te zijn voor de processen in mestverwerkers. De installatie werkt volautomatisch want ik ben geen technisch scheikundige. Dat is een heel ander vak dan horeca." Het hele proces kan online in de gaten worden gehouden. Of de mensen die gewoon een bakje patat aan de snackwagen bestellen op een dergelijke duurzame innovatie zitten te wachten, is niet de vraag, vindt Domhof. "Wanneer ik de deur 's avonds achter mij dicht doe, dan vraag ik mij dikwijls af: doe ik het goed of kan het beter? Een investering in duurzaamheid is er een in jezelf en geeft je een beter gevoel. Ik ben altijd op zoek naar iets beters. Ik vraag mensen of zij mij as-je-blieft helpen. Kan ik mijn snackwagens geheel zelfvoorzienend maken? Zonnepanelen op het dak, de wagens op gebruikte frituurolie laten rijden? Eigenlijk ben ik continue bezig met het zoeken naar nog meer uitdagingen rond mijn vak. Die geven mij een kick!" 

DUURZAAMHEIDSVERHAAL Het evenementenseizoen van De Timp moet nog beginnen, maar voordat het seizoen weer los gaat, houdt Luuk Domhof zich in deze luwe periode hoofdzakelijk bezig met het verbeteren van de hele bedrijfsvoering en adviseert hij klantengroepen. Het merendeel wordt gevormd door evenementenorganisaties die uit vrijwilligers bestaan. Hij nodigt ze op zijn bedrijf uit en laat De Timp proeven en laat weten dat ze graag meehelpen denken en organiseren. Ze verzorgen met regelmaat een totaalcatering met een 'fabulous Food Truck' of straks ook de 'Groentainer'. 

"De mensen die naar evenementen gaan, willen graag vermaakt worden en willen lekker eten. En ook daar is een omslag gaande. Mensen willen gezonder en beter eten. We halen de broodjes en het vlees voor een broodje hamburger bij de bakker en de slager hier in Zieuwent. Onze bamischijf staat bekend als superlekker, maar is vegetarisch, een zeer duurzaam product. We zetten 'vegetarisch' er niet op. De bamischijf is gewoon superlekker bevonden en dat is de basis: lekker en gezond." De Timp probeert de producten zo dichtbij mogelijk te halen. En het duurzaamheidsstreven gaat nog verder: een tweedehands zeecontainer wordt met biodiesel van frituurolie als brandstof voor de aggregaten en met accu's van gerecyclede batterijen uit Tesla-auto's omgebouwd tot een hightech, duurzame snackwagen waarin duizenden kroketten, bakjes patat en bamischijven worden gebakken. De Timp heeft verschillende bedrijven uit de buurt voor dit project uitgedaagd. In april is de Groentainer operationeel. De installatie voor de biodiesel over ongeveer een half jaar. 


De Timp in VPRO 'Tegenlicht'
Biodiesel van eigen frituurolie

Wat een leuke reacties hebben we mogen ontvangen na de uitzending van 'VPRO Tegenlicht' op 22 februari j.l. over onze bijdrage aan 'Nederland Kantelt'. In de uitzending vertelt Luuk (eigenaar van De Timp) over zijn ideeën van duurzaam en verantwoord ondernemen. Een van die ideeën is ons biodiesel project. Een project dat zich momenteel in de ontwikkelingsfase bevindt.

   
Hou onze website in de gaten voor meer ontwikkelingen over dit project. 
http://tegenlicht.vpro.nl/afleveringen/2014-2015/nederland-kantelt.html

Groentainer: van zeecontainer tot unieke verkoop-unit
Maquette Groentainer

De catering op festivals is aan verandering onderhevig, de behoefte aan sfeer en beleving vanuit opdrachtgevers wordt steeds groter. Voor ons reden wat nieuws op de markt te brengen. 


Met Groentainer brengen wij een sfeervolle verkoop-unit op de markt. Groentainer heeft de uitstraling van een foodtruck maar biedt tegelijkertijd de capaciteit van onze huidige snackwagens. Daarbij vervangt Groentainer de reguliere pagodetent die wij op dit moment nog vaak laten bouwen. 

Duurzaam 
Duurzaam ondernemen is voor ons geen verhaal, maar een werkwijze. Een werkwijze die niet alleen ons, maar ook onze opdrachtgevers een goed gevoel geeft. Voor de realisatie van Groentainer gebruiken wij zoveel mogelijk gebruikte materialen. Te beginnen met een tweedehands zeecontainer die wordt omgebouwd door Eeftink Rensing Groep in Lichtenvoorde. De perfecte uitstraling, zowel van binnen als van buiten, wordt aan de interieurbouwers van Decoteq overgelaten. Uiteraard verkregen uit duurzame materialen. 

Geheel zelfvoorzienend & Co2 neutraal 
Groentainer is niet afhankelijk van een externe stroomvoorziening en draait daarmee in de toekomst geheel zelfstandig. Om dit te kunnen realiseren hebben wij de hulp ingeroepen van ElektroTechniek Fukkink uit Lichtenvoorde en Sustainable Projects uit Silvolde. Na jarenlang onderzoek op het gebied van duurzame energie en elektrische voertuigen, stelt Sustainable Projects voor met een accupakket te werken. Lange tijd was er geen tweede leven voor een accu die gebruikt werd in elektrische auto’s, maar op korte termijn worden hierop duizenden bakjes patat gebakken met behulp van de accu die voorheen in een plug-in hybride zat. 

Energie terug leveren 
Om de accu’s zo lang mogelijk zelfstandig te laten draaien, plaatst ETF zonnecollectoren op het dak van de verkoop-unit. Deze zorgen voor een toevoer van energie naar het accupakket. Draait de unit niet? Dan kan het accupakket energie terug leveren aan het net. Hiermee worden de zonnecollectoren optimaal benut. Dit is ook het geval als Groentainer thuis staat, maar dan samen met de zonnecollectoren op het dak van het vaste pand. 

Biodiesel 
Mocht de accu onverhoopt niet werken, dan schakelt Groentainer automatisch over op haar aggregaat. Naast het accupakket draait namelijk een biodiesel aggregaat mee. In biodiesel voorzien wij zelf, gemaakt van onze eigen frituurolie. 

Neem een kijkje! Het concept Groentainer is het resultaat van een unieke samenwerking tussen diverse regionale bedrijven. De realisatie vindt plaats in het innovatiecentrum ICER te Ulft. ICER is vrij toegankelijk waardoor iedereen van harte welkom is om een kijkje te komen nemen. Het duurzame eindresultaat wordt gepresenteerd tijdens de grote Innovatieweek op het DRU Industriepark in Ulft. Deze vindt plaats van 23 tot 27 maart.

Trouwen doe je tegenwoordig in festivalstijl!
trouwen in festivalstijl

Trouwen is aan trends onderhevig. Er zijn heel wat zaken die niet op de perfecte bruiloft mogen ontbreken. Van een mobiele frietkraam tot persoonlijk beschilderde slaapkamerdeur als cadeau, een beetje bruiloft is tegenwoordig een festival. Ons snackbuffet past perfect in deze huidige trend. 


Flashmobs zijn uit, poffertjeskramen in. Grote bloemstukken trouwens ook, hangend aan het plafond, de muren. Maar wie nu nog met een ABC-tje aankomt, mag officieel worden weggehoond door het bruidspaar en de rest van de gasten. De bruiloft moet wel leuk blijven. 

Het afgelopen jaar sprak ik 63 stellen over hun trouwdag voor de rubriek 'Lang & Gelukkig'. Ze vertelden over ingestorte taarten, eindeloos handjes schudden, het door hun gasten verzorgde amateurtoneel. En over die doorgaans tien dagen durende huwelijksreis die ze 'gewoon echt nódig hadden'. Het vergt de nodige inspanning, zo'n trouwdag. En niet alleen voor het bruidspaar. Een handleiding komt daarbij van pas: zo doe je dat tegenwoordig, trouwen. 

Tip vooraf: begin met sparen. In Nederland wordt gemiddeld 17.000 tot 18.000 euro neergelegd voor een complete bruiloft. Deze wordt zonder hulp van buitenaf georganiseerd, meestal een jaar voorafgaand aan de trouwdatum. Wie een weddingplanner inschakelt, is in totaal tussen de 20.000 en 30.000 euro kwijt. Maar die regelt dan wel de foodtrucks, het gecustomizede surfboard en dat uurtje marryoke met de gasten. 

Karaoke 
Allereerst die marryoke: dat is bruiloftskaraoke. Op een béétje trouwdag wordt minstens een uur ingeruimd voor wat sociale interactie met de gasten. En ja, die moeten nog wel even gepord worden mee te doen. Met een dansje of in dit geval een lied. Een uurtje playbacken op een door het bruidspaar uitgekozen nummer - met z'n allen op camera. Leuk voor later. 

Om diezelfde reden loopt er ook een videograaf rond. Koppels willen bewegend beeld. Het filmmateriaal wordt tot slot versneden tot een professioneel ogende, gelikte filmtrainer of videoclip van een minuut of vijf. Romantisch nummer eronder of juist een snelle beat: dat is aan de hoofdrolspelers. 

Niet dat de fotograaf overbodig is geworden. Die wordt weken of soms maanden voor de bruiloft ingehuurd voor een loveshoot. Op deze prefotoshoot wordt er geoefend. Verliefd kijken, spontaan glimlachen - dat werk. Het resultaat wordt gebruikt voor de save-the-date-kaarten. Veelal met speciaal ontworpen logo, gebaseerd op de voorletters van de bruid en bruidegom. 

En die worden steeds mondiger, zegt weddingplanner Angelique Aalders (31). 'Bruidsparen hebben een duidelijk beeld van hoe de bruiloft eruit moet zien.' 

Zelf bouwen 
En dat is in veel gevallen: als een festival. Natuurlijk, de statige kastelen en landgoederen worden heus nog wel geboekt als trouwlocatie. Maar zelf opgebouwde festivalterreinen of locaties met festivalsfeer doen het ook goed. Denk aan de Tolhuistuin in Amsterdam-Noord, een grote tuin van het bruidspaar of hun ouders, een oude boerderij. Leren de gasten elkaar ook meteen veel beter kennen, zo rond het kampvuur. 

 Of in de Whatsappgroep natuurlijk, die voor de bruiloft wordt aangemaakt - ter bevordering van de voorpret en ook handig voor het uitwisselen van foto's achteraf. 

 Of bij de mobiele frietkraam, die na afloop van het feest komt voorrijden. Overdag moet er namelijk vooral gezónd worden gegeten. 'Lokale producten, goed eten. Dat vinden de meesten belangrijk; geen rommel,' zegt Aalders. Maar je moet niet overdrijven. Wie net de longen uit zijn lijf heeft gemarryoket en er met een beetje pech ook nog een ingestudeerd dansje op heeft zitten, wil 's nachts rond een uur of één gewoon een patatje met. Van de foodtruck. Waar je ook poffertjes kunt halen. Of popcorn. Of alle drie.


bron: Het Parool

Nieuwe wet allergenen
allergenen kaart

Wij zijn er klaar voor! De nieuwe Europese wet voor allergenen informatie. 


Vanaf 13 december 2014 zijn bedrijven en instellingen wettelijk verplicht informatie te geven aan gasten of er allergenen in het eten zijn verwerkt. Ieder bedrijf dat eet- en drinkwaren bereidt en verkoopt, wij dus ook, is verplicht om deze allergeneninformatie beschikbaar te hebben. 

Wij hebben voor u alles op een rijtje gezet zodat u direct kan zien welke producten welke allergenen bevatten. In onze verkoopwagens zullen wij de allergenen niet op de menukaart tonen, in plaats daar van kunt u onze medewerkers vragen om de allergenen kaart.  
Mensen die last hebben van een glutenallergie, MOETEN DIT ALTIJD MELDEN bij onze medewerkers. Wij kunnen door mogelijke kruisbesmetting namelijk niet garanderen dat een product geen gluten bevat. 

U kunt op onze website ook terecht voor een overzicht van onze producten, deze zijn te vinden bij 'downloads'.

Achterhoekse aardappels gerooid
aardappels rooien

Afgelopen week was het dan eindelijk zover, de aardappels mochten de grond uit. 


In samenwerking met Hulshoff zijn binnen een dag alle aardappels gerooid en opgeslagen. De gerooide aardappels zullen vervolgens naar de Aviko gaan en daar zal er friet van gemaakt worden. Friet die wij in 2015 gaan verkopen. Al met al een echte Achterhoekse aardappel.

Een van onze doelstellingen voor 2015 was om onze producten zo dicht mogelijk uit de buurt te halen. Producten uit de regio inkopen is goed voor de maatschappelijk betrokkenheid met onze omgeving. Het pootgoed van de aardappel komt uit Zwolle (achter Grolle) en werd in Zieuwent en Ulft gepoot. Vervolgens wordt het verwerkt in Steenderen bij de Aviko. 

De eerste Timpjappels!
timpjappel

Begin dit jaar vierden we met vele van jullie het Pootfeest. Een feest om te vieren dat De Timp voor het eerst haar eigen aardappels gaat verbouwen. Inmiddels is de zomer voorbij en wordt het tijd om te rooien. 


In het voorjaar hebben de kinderen van de St. Jozefsschool in Zieuwent les gehad over aardappels. Zij eten op de kermis wel altijd lekker een frietje bij De Timp, maar waar komt deze eigenlijk vandaan en hoe wordt deze gemaakt? Wat kan je met een aardappel doen en hoe groeit een aardappel nou eigenlijk? Super leuke en interessante lessen voor de kinderen die deze dag volop hebben genoten. Tijdens de aardappelles mochten de kinderen ook aardappels poten. 

Aangezien de zomer voorbij is, en het tijd is om te rooien, mochten de kinderen gisteren hun eigen aardappels rooien. Wederom een zeer geslaagde middag! Wij wensen alle kinderen en hun ouders/verzorgers smakelijk eten!

Meer dan 55.000 bezoekers op grootste landbouwbeurs van Nederland
ATH 2014

AgroTechniek Holland, waar de Timp samen met haar collega's de totaalcatering verzorgde, is uiterst succesvol verlopen. Maar liefst 55.217 bezoekers passeerden de entree tussen 10 en 13 september. 


Beursmanager Willem Bierema: “We zijn erg blij met deze stijging ten opzichte van 2012, toen de tweede editie van dit tweejaarlijkse evenement voor landbouwmechanisatie in Biddinghuizen 52.069 bezoekers trok. Met een krimpend aantal boeren toch meer bezoekers trekken, daar ben ik uiterst tevreden over. Dat enthousiasme hoor ik ook bij veel deelnemers, die deze opzet en ook de kwaliteit van de bezoekers waarderen.” De ruim 260 deelnemende fabrikanten, importeurs en dealers in landbouwmechanisatie toonden aan boeren en loonwerkers meer dan 3.000 landbouwmachines van 450 merken: een breed aanbod van ‘alles wat boeren boeit’. 

Tijdens deze beurs verzorgde De Timp samen met o.a. De Radstake, Dutch Grill Store, 't Kempke en diverse andere collega's de totaalcatering. Zo werd het publiek voorzien van een zeer divers aanbod aan producten. Men kon bijvoorbeeld kiezen uit een heerlijk broodje hamburger, een vers bakje fruit, een heerlijk broodje vis of beenham. Naast de publiekscatering werd ook de crewcatering en standhouderscatering door de De Timp en haar collega's geregeld. Al met al een grote klus waar we met ons allen met veel plezier aan gewerkt hebben. 

 www.agrotechniekholland.nl AgroTechniek Holland vond van 10 en met 13 september plaats in Biddinghuizen en beleeft haar volgende editie in 2016. De organisatie is in handen van de AgroTechniek Holland BV, een dochter van Fedecom. Alle actuele informatie is te vinden op www.agrotechniekholland.nl

100% biologisch afbreekbare bekers
Biologische koffiebekers

Een van onze doelstelling voor 2014 was om meer met biologische producten te gaan werken. Producten en materialen die minder belastend zijn voor het milieu. Vandaar dat wij hebben gekozen voor de nieuwe koffiebeker van Coffee Fresh. Deze zijn namelijk CO2 neutraal en 100% biologisch afbreekbaar. 


De bekers van Coffee Fresh zijn gemaakt van karton. Dit karton wordt gemaakt van FSC gecertificeerde papiervezels. Aan de binnenzijde is een milieuvriendelijke PLA (Polylactide) coating aangebracht. Deze coating wordt gemaakt van jaarlijks hernieuwbare bronnen zoals maïs. Bij het produceren van de CO2 neutrale bekers komt CO2 vrij. Deze CO2-uitstoot wordt geneutrali- seerd door te investeren in wereldwijde neutralisatie- projecten (bijv. windmolenparken, zonnepanelen), via een vaste afdrage aan de Climate Neutral Group per verkochte CO2 neutrale beker. Hierbij verklaren wij (Coffee Fresh Nederland) dat wij in het bezit zijn van de juiste certificaten.

Geslaagd bevrijdingsfestival in Wageningen.
Wageningen Timp

Jaarlijks trekt Wageningen zo'n 120.000 mensen naar de stad tijdens het gratis Gelders Bevrijdingsfestival. Ook dit jaar was het festival, mede dankzij het super lekkere weer, een succes! Samen met onze collega's stonden wij met onze wagens op diverse locaties in de stad. De Junushoff, De Dreijen, DanceSquare, Marktplein-West, Raadhuisplein, Latinplein, Salverdaplein en het Junus Plein.

Land- & Tuinbouwbeurs Achterhoek
Land en tuinbouwbeurs Achterhoek

Van dinsdag 3 t/m donderdag 5 juni 2014 vindt de nieuwe Landbouwbeurs Achterhoek plaats. Het wordt gehouden op het evenemententerrein in Halle, daar waar ooit de Zwarte Cross is begonnen. De beurs biedt volop kansen voor de sectoren in rundvee, mechanisatie, akkerbouw, intensieve veehouderij, volle grondteelt en de toeleveringsindustrie. 

“De Achterhoek is een uitstekende plek”, aldus Johan Wolters, directeur van beursorganisatiebureau CNO-Expo. “Het is een immens gebied waar nog geen evenementen op dit gebied georganiseerd worden.” Tot nog toe moesten ondernemers uit de Achterhoek meer dan 100 kilometer rijden voor een beursbezoek. Dit is ver boven de gemiddelde maximale afstand van vijftig á zestig kilometer.
 
Naast landelijke beurzen is er plaats voor regionale niet te dure beurzen. Hier wordt inspiratie opgedaan en wordt een stuk gezelligheid geboden. Fabrikanten, importeurs en dealers met beperkte kosten, bereiken zo toch hun klanten binnen berijdbare afstand. 

De landbouwbeurs is een uitstekende kans voor de Achterhoek. Zo vinden ook de partners die deelnemen in dit geheel. Mechanisatiebedrijf Klein Hesselink BV is tevens waardevol geweest in het opstarten van dit veelbelovende evenement. Johan Wolters is geen onbekende in de landbouwwereld. Hij was onder meer mede organisator van de AgroVak, wat eerst Landbouw RAI Amsterdam was. Ook de succesvolle Landbouwvakbeurs Assen is onder zijn hoede een beurs van formaat geworden. 

“We verwachten veel van deze nieuwe Landbouwbeurs in de Achterhoek.” zegt Wolters. “De mensen hier zijn ondernemend en welwillend, dat schept een goed ondernemersklimaat. Met de Landbouwbeurs in de Achterhoek willen wij vernieuwing brengen en ons sterk richten op de toekomst.”

Het festivalseizoen is geopend!
pp publiek

Met een succesvol paasweekend is het festivalseizoen voor ons afgelopen weekend officieel begonnen.


Paaspop Zieuwent koos er dit jaar voor om het over een andere boeg te gooien. Deze nieuwe aanpak, waarbij het Paasvuur en Paaspop nauw samenwerken, bleek een groot succes! Dit jaar werd er een groot terras gecreëerd waar men onder genot van een biertje kon genieten van het Paasvuur. Voor het eerst dit jaar, was de entree op de zondag voor Paaspop gratis. Dit resulteerde in een volle feesttent tot in de late uurtjes. 

Ook het Vuurfestival in Meddo was wederom een groot succes. Net als voorgaande jaren was het terrein weer creatief aangekleed en was er voor jong en oud wat te doen. Met 6000 bezoekers in twee dagen, kan de organisatie zeer tevreden terugkijken.

Paaspop Zieuwent compleet op z'n kop!
paaspop zieuwent jett rebel

Dit jaar gooit de organisatie van Paaspop het namelijk over een radicaal andere boeg. 'Zoals bekend staan we vanaf de begin jaren al op eigen benen en die onafhankelijkheid maakt ons creatief en eigenzinnig genoeg om een echt Achterhoeks feest neer te zetten. We gaan dit jaar voor lagere prijzen, een knussere opzet, meer buitenbeleving en nog meer samenwerking met Stichting Paasvuur' aldus de organisatie van Paaspop. 


'Geen bands meer die alleen blauwe M&Ms voor een optreden voorgeschoteld moeten krijgen, maar bands die weten wat Rock ’n Roll in de Achterhoek betekent en gewoon een dijk van een feest kunnen bouwen.

Knapp’n, brekk’n en angoan doen we dit jaar op zaterdag met onder meer RAW FLOWERS en JETT REBEL. Je kan op deze avond een gevarieerd aanbod verwachten van toffe (niet ragfijn...) rockmuziek van regionale topbands tot fijne dansbare beats! 

De aanpak op de zondag wordt dit jaar geheel anders! Er zal een non-stop programma gepresenteerd worden dat aan het eind van de middag begint. Want tegen de avond is er voor de allerkleinsten een kindervoorstelling. Ook leuk voor de papa’s en mama’s. Daarna is er op het door ons gecreëerde buitenterras voldoende ruimte om te genieten van het Paasvuur. De avond gaat naadloos verder met onder meer The Young Beethoven. 

Op maandag verwachten we een extreem bizarre mix van aanstootgevende meezingers, knallende hits en deinende heupbrekers met onder meer Ronnie Ruysdael en de 7- koppige live formatie 'Hou van Holland Live". 

Al jaren werken Stichting Paasvuur en PaasPop samen op allerlei vlakken en dit jaar wordt het wel heel bijzonder! Op een nieuwe locatie zal het paasvuur dit jaar opgebouwd en ontstoken worden, zodat deze fantastisch te bekijken is vanaf het buitenterras op het PaasPop terrein. Het gehele terras zal in de stijl van het Paasvuur worden aangekleed, zodat je met een biertje en goede muziek kan genieten van die enorme brandende miete!'

Spektakel op de techniekdag
Techniekdag Aalten

Op zaterdag 12 april organiseerden VNO-NCW Achterhoek en het Platform Onderwijs Arbeidsmarkt Achter in nauwe samenwerking met de Industriële Kring Aalten Dinxperlo (IKAD), het regionale bedrijfsleven en onderwijsinstellingen de Techniekdag Aalten. Ook wij waren hierbij aanwezig met onze snackwagen. 

Deze dag werd georganiseerd op en rondom het terrein van Sanovo Technology Group in Aalten. Op deze Techniekdag kon de schooljeugd op verschillende manieren kennis maken met de boeiende wereld van de techniek. Doel van deze dag was om de jeugd enthousiast te maken voor een opleiding en beroep in de beta en techniek. Allerlei verschillende technische sectoren werden op een uitdagende en speelse manier voor het voetlicht gebracht. Kinderen konden bijvoorbeeld een kijkje nemen onder de motorkap, metselen, timmeren, schilderen, lassen en ontwerpen maken op de computer. 
Deze Techniekdag een uitgelezen mogelijkheid om alvast in aanraking te komen met mooie technische opleidingen en beroepen. De technische sector biedt ondanks de economische crisis juist nu volop kansen en mogelijkheden op een leuke en goedbetaalde baan.

Achterhoekse Dwarsdenkers en Frisdoeners
Achterhoekse Dwarsdenkers en Frisdoeners

Een tijdje terug kregen we bezoek van de Tanja Abbas en Martin Stor. Zij kwamen Luuk interviewen voor het programma Achterhoekse Dwarsdenkers en Frisdoeners dat te zien is op FocuzTV. Zij zijn in dit programma op zoek naar nieuwe ideeën en uitdagingen in de regio. Elke twee weken gaan zij op zoek naar dwarsdenkers en frisdoeners.  Deze keer kwamen zij dus op bezoek bij Luuk. Zij wilden graag meer weten over het rijden biodiesel die wij maken van ons gebruikte frituurolie.

De Timp organiseert POOTFEEST
Pootfeest

Dit jaar zal De Timp voor het eerst haar eigen aardappels gaan verbouwen. Aardappels die door de Aviko verwerkt worden tot heerlijke patat. De patat die u vervolgens bij ons besteld tijdens een van de vele evenementen. Om te vieren dat de eerste aardappels de grond in gaan, wordt op zaterdag 5 april het Pootfeest georganiseerd! 


De organisatie is in handen van: De Timp Evenementenservice, IJsboerderij 't Kempke (hier worden de aardappels gepoot) en De Radstake

Ondernemersavond Achterhoek DOEN
catering

De Timp organiseert op vrijdag 4 april samen met enkele collega's 'Achterhoek DOEN'. 

Achterhoek DOEN is een avond voor alle ondernemers in de Achterhoek. Een informele avond voor zowel starters, als voor ondernemers die al jaren een eigen onderneming leiden. Juist diversiteit maakt een avond als deze interessant. De bedoeling van deze avond is om ondernemers uit de Achterhoek samen te brengen. Verantwoord en duurzaam ondernemen werkt. Door dit samen te doen ontstaan er meer mogelijkheden en groeien de kansen op succes. Daarom Achterhoek DOEN! 

De avond zal op bijzondere wijze gepresenteerd worden door Tanja Abbas. Tanja is bestuurskundige, denker en doener met een Achterhoekse mentaliteit. 

Yoeri van Alteren, directeur DuurzaamBedrijfsleven.nl en Club van 30 BV, zal u deze avond aantonen dat duurzame innovatie leidt tot groei van uw bedrijf. Hij zal praktische oplossingen laten zien die uitvoerbaar zijn en bedrijfseconomisch aantrekkelijk. 

Google Glass brengt ons dichter bij het moment waar de mens één wordt met technologie, het moment waar de virtuele wereld verenigd wordt met de realiteit. Google Glass is een echte doorbraakinnovatie. Laat u deze avond als één van de eersten verrassen door de eindeloze mogelijkheden, de innovatieve snufjes en de creativiteit van Google Glass. 

Mocht u zich aan willen melden voor deze avond kijk dan op www.achterhoekdoen.nl 

De Timp ontwikkelt eigen aardappel
Eigen aardappel

Een van onze doelstellingen is om onze producten zo dicht mogelijk uit de buurt te halen. Producten uit de regio inkopen is goed voor de maatschappelijke betrokkenheid met onze omgeving. 80% van onze leveranciers bevindt zich in een straal van 20 km van onze vestiging, toch kan het naar ons idee nog beter. Vandaar dat wij met het idee kwamen om zelf aardappelen te telen.


In 2014 doet daarom de "Timpjappel" zijn intrede. Het pootgoed komt uit Zwolle (achter Grolle) en zal in Ulft, bij 't Kempke IJsspecialiteiten, de grond in gaan om te worden verwerkt bij de Aviko in Steenderen. Vervolgens zullen wij het aardappelproduct aan de man brengen in de Achterhoek/Oost Nederland. Alles binnen de Achterhoek, dit is duurzaam en geeft een goed Achterhoeks gevoel.

‘De Timp pleit voor eenduidige regels snackwagens.’
Regels Snackwagens

Ondanks de grootte van onze sector is er geen eenduidige landelijke regelgeving op vlak van veiligheid. Die is namelijk geregeld in algemene plaatselijke verordeningen. De Timp zou graag landelijke regels willen zien.

Nieuwe website online!
Nieuwe website

Om met de tijd mee te gaan werd het voor ons hoog tijd om onze website aan te passen. Een website die overzichtelijk en makkelijk hanteerbaar is. Om het u makkelijker te maken hebben wij een responsive website laten maken zodat u ook op uw tablet of smartphone onze site goed kunt bekijken.



Tweets

De Timp RT @YuriKramer75: Na bijna 7 jaar heb ik gisteren afscheid genomen van De Timp Evenementenservice en ben ik op zoek naar een nieuwe ui…http…

De Timp Wij hebben onze Timp-Toppers in het zonnetje gezet https://t.co/L9y9xkaakR

De Timp RT @PREMIUMROCKS: Het moment is daar! 1500 geweldenaren bij ons 15-jarig jubileum in de tent, dus we zijn # UITVERKOCHT! Ongelofelijk gaaf…

De Timp RT @PREMIUMROCKS: 1000 kaarten in de voorverkoop! Supergaaf! In overleg met gemeente mogen wij 500 extra kaarten in de verkoop doen. www.pr…

De Timp RT @PREMIUMROCKS: https://t.co/YsVV6kGt2g

De Timp RT @HAMOVEmotorrace: https://t.co/Bx14ruAMCX

De Timp RT @PREMIUMROCKS: Doekjes 1 en 2 staan! #jubileumfeestpremium https://t.co/wyZq7Ou8Lc

De Timp RT @GroenkrachtG: Bezoek ook de duurzaamheidsmarkt in Vragender, georganiseerd door @VCENduurzaam 11 febr @AGEM2030 @Duurzaam4life @Gem_Oos…

Logo De Timp

Ruurloseweg 4B
7136 MD Zieuwent
Tel. 0544 351269
Email: info@detimp.nl
De Timp - Facebook
De Timp - Facebook
Webdesign: RS Vormgeving | Reclamebureau - Webontwikkeling: Schoppensnieder Multimedia